قوه خلاقیت کودکان با بازی ماشین‌ روشن می‌شود!

زمانی که کودک ماشینی را در دستان کوچکش می‌گیرد و مشغول به حرکت دادن و بازی کردن با آن می شود در ذهن خود یک سناریو طراحی می‌کند تا بازی به دل‌خواه او پیش رود.
حتی ممکن است با این صحنه نیز مواجه شده باشید که کودک سعی در تقلید صداهای محیط می‌کند که مکمل بازی‌های اوست. همه این موارد نشان‌دهنده این است که کودک از قوه خلاقیت خودش استفاده می‌کند که این موضوع تاثیر بسزایی در عملکرد مغزی او و نیز در تصمیم‌های آینده‌اش دارد.
در ضمن وقتی کودک از قدرت خلاقیت خود استفاده می‌کند هر بار یک داستان متفاوت برای بازی دارد. بازی‌ها برای او خسته کننده نمی‌شوند و هر بار با یک سناریوی جدید وارد بازی می‌شود که این موضوع کاملا حس تنوع طلبی کودکان را اقناع می‌کند. در این مواقع می‌توانید از کودک بخواهید که سناریوی ذهنی‌اش را بیان کند. با این کار با یک تیر چند نشان خواهید زد.

به عنوان مثال زمانی که کودک حرف می‌زند و داستان بازی با اسباب بازی‌اش را تعریف می‌کند باعث بهبود فن بیان و مهارت کلامی او می‌شود و هم‌چنین ابراز وجود کردن را یاد می‌گیرد و اعتماد به نفسش تقویت می‌شود. این کودکان در آینده شخصی و شغلی زندگی شان موفق‌تر و موثر‌تر ظاهر خواهند شد و می‌توانند مسائل پیش رویشان را به کمک خلاقیتشان حل کنند و در ارتباط با دیگران از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند.

به پدر و مادرهای عزیز پیشنهاد می‌شود که حتما برای شکوفایی قوه خلاقیت فرزندانشان مطالعه کنند چرا که همیشه در اعصار مختلف خلاقیت باعث پیشرفت و موفقیت افراد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط